måndag 28 juli 2014

Eid firade jag när Risberg hörde av sig

Eid firade jag Man ska ju det i dag.
Först en GT när jag kom åter efter bad (coch arbete dessförinnan) vid lantegendomen. Därefter fördrink - kir - innan (ursäkta alla islamister) det blev rester på tacos. Jag hade tänkt mig tacos-paj men det var för varmt så det blev uppvärmt gammalt.
Jag försökte lägga allt plock till på en stor skärbräda - som inte var en bräda utan av plast - för att det skulle se vackert ut. Jag säger ett: det var vackert men opraktiskt. Lägg i skålar, det är mitt råd.

Då, i mitt taco-pyssel, hörde Jacob Risberg, Pr-byrån Westanders, av sig.
Han ville inte att bilden på honom skulle ligga kvar. Jag hade skärmdumpat honom den 17 juli och Risberg gjorde anspråk på bilden. Den tog jag förstås bort. Nu kan man inte längre här se vad hans vänner ser - att han håller sig till Jackelén och Wetterstrand. Ingen stor sak i detta. De trogna bloggläsarna har ju redan sett. De vet hur det går till bakom kulisserna.

När Jacob Risberg lägger ut ett fb-inlägg med bild av oss två där jag är favorit för dagen, vill jag självfallet att så många som möjligt ska få se det. Det här andra betraktades alltså som olämpligt. Hur känns det för Jackelén och Wetterstrand nu?

Jag blir så ledsen vid den tanken att jag nog får ta till något starkare för att fira min Eid.
Det är inte roligt att vara en dumpad vän bara för att man varit skärmdumpad.

Och nu kan ni inte längre se. Men förstå kan ni!

6 kommentarer:

  1. LoL...
    Det gör de "kristna" muslimerna också när jag får komplimanger. Fastan är över, men mycket åt o drack de.... Roligt /A...

    SvaraRadera
  2. Det kanske kan vara en lärdom för PR-konsult Risberg att man inte ska lägga upp på fejjan vad man inte vill dela till alla och i evighet.
    Sveriges alla tioåringar vet detta, men man kanske behöver lägga upp en handbok hur Jesus en dag ska komma åter och döma levande och döda, också för vad de skrivit på facebook.
    För dylik handbok rekommenderas www.bibeln.se, eller varför inte gå in i en kyrka, slå upp psalmbokena sista uppslag och läsa trosbekännelsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Touché Peter T! "...dylik handbok..." Hehehe! Nästan... nej, helt! i klass med Dags egen, ju i mera sedvanlig ordning, förnämliga text! You both made my day, guys - redan kl. 8.10! Tack!
      Martin O

      Radera
  3. Esprit (efter fattig förmåga...) d´escalier eller - för att kontextanpassa utrikiskan - "nach dem vorigen Text" (jag sätter mitt hopp till att "Text" ännu "är" maskulinum i Preussen i dessa de yttersta av genuskorrekta tider!) ...och skål och gutår! Dag! Samt Happy Eid! eller Happy whatever! som min amerikanska, sekulärjudiska exhustru brukar säga i Hannukah- och juletider...
    Martin O

    SvaraRadera
  4. Vill han inte kännas vid sina kompisar längre?! Med tanke på de feta arvodena är det väl lite otacksamt??!
    Arg kyrkomedlem

    SvaraRadera